مقالات

نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان

نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان

نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان به چه صورت می باشد . آیا تا به امروز به این چنین مورد روبرو شدید . با فروشگاه رنگ باما در بخش مقالات رنگ باما همراه باشید تا «نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان» را مورد بررسی قرار دهیم . پس با فروش رنگ در کرمان همراه باشید.

مطمئنا بسیاری از ما تجربه یک بار نقاشی ساختمان داشته‌ایم. با این حال باید به این مسئله توجه داشت که بسیاری از دیوارهای منازل در ایران از جنس گچ بوده و به همین دلیل در نقاشی و رنگ آمیزی آن باید به اصول و موارد گوناگونی توجه داشته باشید. بنابراین در طی این مقاله آموزشی نقاشی ساختمان نگاهی خواهیم انداخت بر نکات، نحوه و آموزش رنگ آمیزی دیوار گچی در نقاشی ساختمان.

نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان

نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان

مهم ترین کار زیر سازی قبل از نقاشی ساختمان است برای اینکار شما باید این مراحل را به ترتیب و با دقت انجام دهید :

۱- پشت تیغ کشیدن ملایم روی گچ نقاشی ساختمان

۲- روغن زیر کار مناسب گچ نقاشی ساختمان

۳- ماستیک با یتونه مناسب

۴- سمباده بعد از خشک شدن بتونه (12 الی 24 ساعت بعد)

۵- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

۶- رنگ آمیزی با قلمو و غلتک (نحوه استفاده از غلتک و مقدار رنگ مصرفی روی دیوار در این مرحله به شکیل تر شدن کار انتهایی کمک زیادی می کند.- مرحله آستری نقاشی ساختمان)

۷- بعد از کامل خشک شدن رنگ اولیه و آستری با بتونه مخصوص، سطح کار (دیوار) لکه گیری می شود.

۸- بعد از خشک شدن (۱۲ الی ۲۴ساعت) مرحله دوم سنباده کاری با سنباده نرم انجام می شود.

۹ -گردگیری

۱۰- رنگ دوم

۱۱-رنگ سوم(این مرحله با دو غلتک انجام می شود. غلتک ترک و ایتالیایی برای شکیل تر شدن نتیجه کار )

۱۲- در صورت نیاز رنگ روغن چهارم.

ابتدا دیوارها را تمیز کنید با استفاده از یک اسفنج نسبتا زبر، گرد و خاک و لکه‌های چرب و کثیف روی دیوار را با آب و کمی مایع ظرفشویی ملایم پاک کنید و سپس با آب بشویید تا باقی‌مانده مایع ظرفشویی کاملا پاک شود.

حاشیه دیوارها، قرنیزها، دور پنجره‌ها و چهارچوب درها را با نوارچسب آبی رنگ مخصوص بپوشانید. حتما از نوارچسب‌های مخصوص نقاشی استفاده کنید چون دوام بیشتری دارند و تا یک هفته قابل استفاده مجدد هستند.

بلافاصله پس از اتمام کار و قبل از این‌ که رنگ دیوارها خشک شود، این نوارچسب‌ها را بکنید. در غیر این‌ صورت ممکن است رنگ دیوار همراه آن کنده شود.

نحوه رنگ زدن دیوار گچی در نقاشی ساختمان

آستر زدن دیوار

دیوارها را ابتدا آستر بزنید و بتونه کنید. بیشتر مردم فکر می‌کنند، دیوارهایی که قبلا چندبار رنگ شده‌اند دیگر نیازی به آستر زدن ندارند اما درواقع آستر زدن باعث می‌شود که رنگ به‌طور یکنواخت روی دیوار بنشیند. به این ترتیب در انتها، دیوارها ظاهری درخشنده و صاف خواهند داشت.رنگ کردن دیوار

اگر برای رنگ کردن از غلتک استفاده می‌کنید، حاشیه‌ها و گوشه‌هایی را که دسترسی به آن‌ها آسان نیست، با قلم‌مو رنگ بزنید. دقت کنید، درها و پنجره‌ها رنگی نشوند.

تکنیک W

یک توصیه مهم این است که از تکنیک W استفاده کنید. یعنی ابتدا با غلتک روی قسمتی از دیوار، رنگ را به شکل w بکشید، سپس بدون این‌که غلتک را بردارید، w را به‌طور کامل رنگ کنید. تمام قسمت‌ها را به همین ترتیب رنگ بزنید تا آن دیوار کاملا رنگ شود.

کناره‌ها و چهارچوب‌ها را هم رنگ کنید. وقتی رنگ دیوارها کاملا خشک شد، کناره‌های دیوارها را با نوارچسب مخصوص بپوشانید، سپس چهارچوب درها و پنجره‌ها را با قلم‌مو رنگ بزنید.

می‌توانید دیوارها را به‌راحتی و با صرف وقت کمتر رنگ کنید. با توجه به نکات زیر در وقت، انرژی و رنگ مصرفی صرفه‌جویی کنید.

فقط نوک قلم‌مو را به رنگ آغشته کنید. بیشتر از یک‌سوم قلم‌مو را در ظرف رنگ فرو نبرید. رنگ اضافه نه‌تنها سرعت کار را افزایش نمی‌دهد، بلکه در قسمت پایین موهای قلم‌مو جمع می‌شود و تمیز کردن آن بسیار دشوار است. درضمن این کار باعث می‌شود که قلم‌مو زودتر خراب شود.

با یک پیچ‌گوشتی که به سر آن یک تکه پارچه پیچیده‌اید، داخل شیار لبه قوطی رنگ را تمیز کنید. اگر رنگ در این شیارها جمع شود، در قوطی خوب بسته نمی‌شود.

قبل از بستن در قوطی، ابتدا روی دهانه آن یک کیسه پلاستیکی نازک قرار دهید، سپس در آن را بگذارید و با وسیله‌ای مثل چکش در آن را محکم کنید.

با یک ماژیک ثابت، اسم و شماره رنگ را روی در قوطی بنویسید. درضمن با یک تکه پارچه کمی از همان رنگ را روی در قوطی بمالید. با داشتن مشخصات رنگ داخل قوطی، هنگام استفاده مجدد از آن‌، کار شما آسان‌تر می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *